Grip op uw CRM en ERP met Microsoft Dynamics 365

Meer dan ooit is het wijsheid om helder inzicht te hebben in de situatie van uw onderneming. Daarvoor moeten data en acties goed op elkaar kunnen worden afgestemd en in de cloud beschikbaar zijn. Microsoft Dynamics 365 is de perfecte tool daarvoor, waarmee data van Customer Relationship Management (CRM) en Enterprise Resource Planning (ERP) tussen de verschillende afdelingen kunnen worden gekoppeld, geautomatiseerd, en gepersonaliseerd. Microsoft Dynamics 365 werkt in de Cloud en de bediening verloopt via de browser, zodat het overal toegankelijk is en via verschillende apparaat met internetconnectie veilig ingelogd kan worden (in sommige gevallen met behulp van additionele software).

Officieel leverancier van Microsoft Dynamics 365

Axenia is officieel leverancier van Microsoft Dynamic 365. Binnen het CRM van Dynamics 365 kan worden gewerkt met alle strategieën, technieken, tools en technologieën die door ondernemingen worden gebruikt voor het ontwikkelen, behouden en werven van klanten. Dynamics ERP beschikt over een reeks geïntegreerde zakelijke applicaties, die brede en diepgaande operationele end-to-end-processen omvatten, zoals die te vinden zijn in financiën, HR, distributie, productie, service en de toeleveringsketen. 

CRM, ERP, en Microsoft Office 365

Traditioneel zijn CRM en ERP losse systemen, die meestal moeilijk op elkaar aan te sluiten zijn. Microsoft Dynamics 365 biedt echter de optie om ze als een single-solution online platform in te zetten, omdat wordt uitgegaan van een gemeenschappelijk datamodel tussen beide applicaties. Daarnaast integreert Dynamics ook prima met de verschillende applicaties uit de Office-reeks, en krijgt u de vertrouwde Office look&feel binnen het CRM en ERP van Dynamics.

In de praktijk

Er zijn vele scenario’s waarin het zinvol kan zijn om Microsoft Dynamics te overwegen. In een praktijksituatie implementeren we bij Axenia Microsoft Dynamics 365 bijvoorbeeld voor een onderneming met 5 verkopers en circa 800 klanten. De verkopers hebben momenteel geen goed beeld van de omzet per klant. 

In de afgelopen jaren was dat nog geen onoverkomelijke handicap voor de bedrijfsresultaten, maar de situatie is intussen voor veel ondernemingen sterk veranderd. Zo weet men niet van alle klanten of er nog steeds bestellingen worden geplaatst, en wanneer het laatste contactmoment is geweest. Men mist daarmee cruciale informatie, en met de Microsoft Dynamics CRM-applicatie kan dit prima in beeld worden gebracht, en aansluitend actie worden ondernomen.

Meer informatie

Mocht u interesse of vragen hebben over Microsoft Dynamics 365, neem dan contact op via +31 (0)33 48 00 755, of maak gebruik van ons contactformulier.

Deel dit artikel:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp